Braziliška dieta

Šios dietos trukmė – 14 dienų.

1

Pirmosios dvi dienos: trys kartus per dieną po vieną kietai virtą kiaušinį, kavos puodelį, vieną obuolį.

Trečioji diena: ryte – du kiaušiniai; per pietus – gabalėlis jautienos, špinatai; vakare – vienas kiaušinis, špinatai.

Ketvirtoji diena: ryte – vienas kiaušinis; per pietus – virta žuvis, pomidoras; vakare – 2 kiaušiniai, kavos puodelis.

Penktoji diena: ryte – vienas kiaušinis, puodelis kavos; per pietus – du kiaušiniai, pomidoras; vakare – be riebalų (ant grotelių) kepta žuvis, daržovės su actu.

Šeštoji diena: ryte – vienas kiaušinis, puodelis kavos; per pietus – gabalėlis jautienos, agurkas; vakare – be riebalų (ant grotelių) kepta veršiena, pomidoras, kava.

Septintoji diena: ryte – vienas kiaušinis, puodelis kavos; per pietus – pusė be riebalų (ant grotelių) kepto viščiuko, daržovės; vakare – antra viščiuko pusė, obuolys, kava. Continue reading

Dieta Sportuojantiems

Dieta sportuojančiam žmogui ir mažai fiziniai aktyviam skiriasi kaip diena nuo nakties. Metant svorį dietoje labiau dominuoja baltymai, o angliavandenių kiekis sumažinamas. Rekomenduotume tokį baltymų / angliavandenių / riebalų santykį: 40% / 50% / ~10%. Svarbu žinoti kokia Jūsų organizmo medžiagų apykaita. „Geineriai“ turėtų būti pakeisti į proteino (baltymų) kokteilius. Į treniruotes būtina įtraukti daugiau kardio pratimų (bėgimas , dviračio mynimas, steperis). Kad padidėjusiam energijos poreikiui būtų pradėta naudoti riebalų energija, Jūsų kūno masei palaikyti būtiną kalorijų normą derėtų sumažinti 3-5%. Porcijas derėtų išdalinti mažomis dalimis, kad organizmas geriau pasisavintų maistingasias medžiagas.

Štai galimas svorio metimo dietos pavyzdys :

8:00 Pusryčiai – kiaušiniai, košė
10:30 Proteino kokteilis, vaisius
12:00 Pietūs – mėsos ar žuvies patiekalas su koše, daržovės
15:00 Varškė, sauja riešutų
17:30 TRENIRUOTĖ
Iškarto po treniruotės proteino kokteilis
19:30 Vakarienė – žuvies patiekalas, daržovės
21:00 Varškė

Dietos sudarymas – sudėtingas dalykas. Kiekvienu atveju reikalinga detali individuali analizė. Pateikiami mitybos planų šablonai neturėtų būti vertinami, kaip vieninteliai teisingi…

Egzistuoja nuostata, kad valgymas vėlai vakare tukina, todėl daugelis po 19 val. atsisako šio malonumo, tikėdamiesi, kad papildomų kilogramų nepriaugs.

„Ši nuostata neteisinga, nes žmogaus organizmas nežino kiek dabar yra valandų, tačiau jam daug svarbiau ką ir kiek suvalgome per dieną, t.y. kiek kilokalorijų suvartojame. Žinoma, jei vakare suvalgome, pavyzdžiui, picą arba didelį kiaulienos kepsnį ir dar didelį torto gabalą, papildoma riebalų masė garantuota. Kita vertus, naktipiečiai užsiimant sportine veikla netgi naudingi. O atsisakyti vakarienės ar naktipiečių yra net nerekomenduojama, nes nakties metu, miegant, organizmui taip pat gi reikalinga energija“, – tikino sportininkų mitybos specialistas.

Anot jo, aktyviai sportuojančiam žmogui miegant, jo organizmas „badauja“. Miego metu, pavyzdžiui, 2-3 val. per dieną svarmenis kilnojusiam vyrukui, raumeninio audinio baltymai gali būti naudojami energiniams tikslams ir verčiami gliukoze. Paprasčiau tariant, kuo ilgesnį laiko tarpą prieš miegą ypač jėgos treniruotes kultivuojantis žmogus nevalgo, tuo daugiau raumeninio audinio baltymų jis gali „sunaikinti“ miego metu.

Taigi norintiems neprarasti, o užsiauginti raumenis, patartina vakare, iki miego likus 1-2 val., valgyti lėtai virškinamų baltymų turinčio maisto, pavyzdžiui liesos varškės, varškės sūrio ar išgerti baltyminį kokteilį. Be to, suvartojus 20-40 g lėtai virškinamų baltymų, reikia nepamiršti ir tokio pat kiekio, 20-40 g lėtai virškinamų ir absorbuojamų angliavandenių. Tai galėtų būti avižiniai dribsniai, saldžiosios bulvės ar pilno grūdo duona.

„Rekomenduotinos ir tamsiai žalios lapinės daržovės, pavyzdžiui, špinatai, brokoliai, lapiniai kopūstai. Reikėtų vengti valgyti sočiųjų ir transriebalų rūgščių turinčio maisto, o vietoj jo suvalgyti, pavyzdžiui, keletą sumuštinių, pagamintų iš pilno grūdo duonos, juos užtepant natūraliu daug baltymų turinčiu riešutų sviestu. Kas nemėgsta riešutų sviesto, galima valgyti liesą varškę su riešutais“, – patarė M. Baranauskas.

Britney Spears dieta

Mįslingas pop princesės elgesys ir dar mįslingesni jos kūno pokyčiai.

1

Per pirmąjį nėštumą ji tikrai smarkiai sustorėjo ir, kol geltonoji spauda intensyviai svarstė, kada ji pagaliau atsikratys viršsvorio, ekscentriškoji blondinė ėmė ir pastojo antrą kartą bei kurį laiką mėgavosi vedžiodama žurnalistus ir paparacius už nosies bei leisdama spėlioti, nėščia ji, ar tik šiaip „pasitaisiusi“?

Pagimdžiusi antrąjį sūnų Britney vėl sparčiai sulieknėjo, tuo suteikdama pagrindo naujiems gandams. Dieta? Sporto salė? Plastinė chirurgija? O gal viskas kartu? Continue reading

Bulvių dieta

Dietos dalis, sergant nefritu, hipertonine liga, esant kraujotakos nepakankamumui.
Po 300 g su lupenomis virtų arba keptų bulvių be druskos, viso 1,5 kg.

Agurkų dieta

2

Mažai kas žino, kad agurkas – vienas iš seniausių augalų. Jis buvo paplitęs 3 tūkst. metų pr. Kr. Indijoje. 95-96 proc. agurko sudaro vanduo, taigi jis teigiamai veikia virškinimą, normalizuoja druskos ir vandens pusiausvyrą, valo odą, skatina šlapimo išsiskyrimą, stimuliuoja medžiagų apykaitą.

Agurko pagrindu gaminami įvairūs losjonai, veidą valančios ir pigmentines dėmes balinančios kaukės. Ne veltui dar mūsų močiutės šią daržovę į pagalbą pasitelkdavo norėdamos atsikratyti strazdanų.

Darote agurkų salotas? Pasilikite ketvirtį jo sau. Lengvai pamasažavus juo odą ši taps skaistesnė ir šviesesnė. Be to, agurkas efektyviai šalina paakių patinimą, žvilgsnis tampa skaidresnis – tereikia pagulėti 10 min. užmerktas akis pridengus agurko žievele.

Be šių unikalių savybių agurkas – dar ir puikus užkandis norintiems sulieknėti. Jis pats nekaloringas ir nesuteikia sotumo pojūčio, tačiau derinamas su riebiais padažais, tokiais, kaip aliejus ar grietinė, greitai pasotina net keletui valandų. Svarbiausia – kad riebaus padažo nebūtų per daug!

Agurkų dieta labai efektyvi, tačiau nerekomenduojama jos laikytis ilgiau nei 3 dienas, kadangi agurkuose trūksta daugelio organizmui reikalingų medžiagų. Užtai tokia dieta puikiai išvalo organizmą.

Paimkite 1 kg agurkų, supjaustykite, užpilkite neriebia grietine arba aliejumi, užberkite žiupsnelį druskos, galite pagardinti prieskoniniais žalumynais – petražolėmis, svogūnų laiškais, krapais. Juk žalumynai – tikras vitaminų lobynas. Pasirinkite, kokio poveikio norite: petražolės puikiai dezinfekuoja skrandį, svogūnų laiškai stimuliuoja skrandžio sulčių išsiskyrimą, ramina nervų sistemą ir valo kraują, krapai itin naudingi kūdikius maitinančioms mamoms, nes skatina pieno gamybą. Tokias salotas rekomenduojama valgyti 3 kartus per dieną: 12, 16 ir 19 val. Vakarienei prie šių salotų galima suvalgyti gabalėlį neriebios garuose troškintos mėsos arba 1 kiaušinį. Pusryčiams – be riebalų skrudintos duonos su truputėliu sviesto, puodelis kavos arba arbatos be cukraus. Jei jaučiatės alkana, prieš miegą dar suvalgykite obuolį, bananą arba kriaušę.